28. juli 2013

Visum

Når jeg nu modtog mit visum i går må jeg nok hellere fortælle om, hvordan det foregik oppe på ambassaden. 
Altså til at starte med er der en MASSE papirarbejde! 

It is critically important that you have all elements of your visa application ready before coming to your interview.  If you do not, we reserve the right to turn you away, requiring you to book a new appointment at a later date.

All applicants must present the following 5 items at their interview:

1) Confirmation of submitting DS-160 via the Internet

Complete your DS-160 and print out the one-page confirmation 

2) Original Danske Bank Receipt for Application Fee

Any applicant who does not present the original fee receipt showing the correct payment will have to return to Danske Bank, make the appropriate payment, and then re-schedule a new visa appointment. Payment by Internet banking or other online payment is not acceptable.  

3) Your Valid Passport

4) One Photograph

5) Envelope

A medium-sized (C5), self-addressed envelope with DKr. 92.00 in stamps for your passport to be returned by registered mail to an address within Denmark.

Plus min DS-2019 form, Guarantee Form, To whom it may concern brev fra Kirsten Adolph, og SEVIS fee på 180 dollars. 

Det er altså meget. Og ekstremt vigtigt du har det hele med! 

Når man så ankommer står der en vagt udenfor, der spørger til elektroniske egendele og flydende væsker osv. 
Så skal din forælder/forældre stå udenfor og vente. Når man kommer ind er der et lille security check som i lufthavnen, hvor man kører tasken igennem og går igennem en metal detektor. Så kommer du ind, trækker et nummer og venter i ca 10 minutter sammen med 15-20 andre mennesker. Så skal du op og aflevere dine papirer. Vente i 10 minutter igen og så op og have taget fingeraftryk. Så skal du vente i ca 15 minutter og op til et "interview". Manden spurgte om jeg selv havde valgt Alaska, grinede og spurgte om der var isbjørne. Så spurgte han om jeg kendte min værtsfamilie og til sidst: Stay warm! Det var faktisk stort set det. Så kunne jeg gå og modtog mit visum to dage efter. Bum. Troede det var meget værre - heldigvis ikke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar