22. juli 2013

Guarantee form og værtsfamilier

Hej allesammen! 

Jeg ved godt jeg ikke har opdateret i lang tid. Faktisk 2 måneder og 3 dage. Det er ikke så godt. Jeg lover at opdatere i hvert fald én gang om måneden, når jeg kommer til Alaska!  Der er lige nu 20 dage tilbage. I går var der 3 uger! 

Nå, men for at starte fra begyndelsen var der ikke rigtig sket noget indtil den 3. juni, da jeg fik en mail fra Kirsten Adolph, Chairman i Danmark og står for at alle os 200 udvekslingsstudenter fra Danmark. Hun skrev, at hun nu havde modtaget min Guarantee form og papirer fra min værtsklub og nu ville sende det videre til mig. Jeg modtog den d. 4. juni, mener jeg, ellers var det d. 5. Der stod at min værtsklub ville blive College og at jeg selvfølgelig skulle bo i Fairbanks, som forudsagt. Min første værtsfamilie ville blive Mike og Leslie Swenson. Jeg læste papirerne igennem og der stod en masse oplysninger op familien: faren er læge og moren er hjemmegående, de har 3 børn og lidt forskelligt om religion, interesser og rejser. Der stod også, at jeg ville få mit eget værelse med en queen sized bed og EGET badeværelse! Jeg var så sindssygt glad, men det kunne ikke måles med, da jeg læste at de havde hund! Jeg har jo selv to og ville ikke overleve et år uden, så det var virkelig fedt! 
Jeg skrev til dem d. 6., fordi jeg lige havde en dansk eksamen jeg ville have overstået inden. De svarede dog først d. 28. juni, da de havde været udenbys til deres datter graduation og besøge noget familie. Ventetiden var forfærdelig! Jeg havde skrevet med en pige, det skulle til Kansas, og hendes familie havde skrevet til havde 2-3 timer efter de havde fået at vide, at de skulle være min værtsfamilie, så havde det ikke godt med der gik ca 3 uger! 

Nå, men de svarede endelig den 28., at de nu var taget til Seattle, men at de glædede sig. De har tre børn, David, der er 17 og skal være senior næste år (jeg bliver junior, grade 11 og han går i grade 12), så har de to døtre, der ikke bor hjemme - Sara på 20 og Rachel på 23. Rachel har lige graduated college og skal til Sydafrika til august, så håber jeg kommer til at møde hende. Sara går på college og er hjemme til september, så hende kommer jeg til at møde. 
Ellers var der ikke så meget der. 

Jeg begyndte at skrive rigtig meget med min counselor, Cynthia (er forresten lykkelig over, at det er en kvinde! Også selvom min mandlige counselor herhjemme er den venligste mand på jorden!) og har fået nogle papirer jeg skulle udfylde med vaccination og medicin og helbred - alt muligt. Hun er super venlig og svarer på alle mine spørgsmål! De har endda en mobil klar til mig, som dækker sms'er og opkald indenfor USA. Min første værtsfamilie og nogle fra Rotary henter mig i lufthavnen. Hun har givet mig en courseplanner, med alle fagene på, som jeg kan vælge. Jeg kan vælge 6 forskellige fag hvert semester (året er delt op i første og andet semester) helt frit! 
Hun har fortalt mig, hvem min 2. og 3. værtsfamilie bliver. Harvey og Marge Kurzbard er min 2. værtsfamilie og Donald og Bonnie Torres er min 3. værtsfamilie (altså hende som var i Danmark fra Fairbanks, der fortalte at jeg skulle derhen er min 3. værtsfamilie). Jeg har skrevet rigtig meget med hende og hendes (/vores far) og han virker super sød og venlig og bare sindssyg åben! 

Min 2. værtsfamilie har stadig ikke svaret mig, men jeg skrev også først til dem d. 17. juli. 

Jeg skal op på ambassaden her d. 25. og søge visum, så det også kan komme helt på plads. Eller sker der ikke så meget udover at jeg arbejder. Jeg har også 7 måneders dag med min kæreste, hvilket vil sige det bliver den sidste inden jeg tager af sted :-(

20 dage igen! Woop woop!

Nyder I ellers vejret derude? Det er jo så fantastisk. Jeg er bare på arbejde og kan ikke ligge og slikke sol med en god bog. Trist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar