4. november 2013

Jeg har det godt!

Ved ikke hvor mange gange jeg har hørt på det sidste at det er lang tid siden, at jeg har opdateret på det sidste (den sidste måned), men jeg har bare haft så travlt... Og jeg undskylder mange gange!

Har lavet en hel masse!
Sidste gange jeg opdaterede var den 1. oktober, hvilket også var den samme jeg så de her huse/hytter, da Leslie og jeg hentede min pakke på posthuset.

Så den 8. oktober var jeg på field trip i Alaska Zoology oppe på rensdyr farmen, så vi fik lov til at fodre de her to små fyre med lav (en eller anden plante, der på engelsk hedder lichen)
De er kun 6 måneder <3

Og ja, det er mig, der fodrer den. De var bare så ekstremt søde! Alle jokede med at de ville til at have rensdyr nu, men det er åbenbart kun indfødte, der må have rensdyr.
Dejlig morgenmad med pandekager, smør og sirup, som Leslie lavede til mig. Mums

Den 18. oktober tog David, Mike og en bunke masse andre mænd ned til Kodiak eller sådan noget på jagt, så Leslie og jeg havde huset for os selv i lidt over en uge. Fra fredag til lørdag, så 8 dage. Vi hyggede og i hvert fald! Var sammen med David's venner (eller ja, nu er de jo også mine) lørdag aften hos Gina til poker/movie night. Vi så 21 Jump Street og jeg PRØVEDE at spille poker, men det fungerede ikke rigtig. Var på hold med Casey, så lod egentlig bare ham styre det hele stort set, for anede ikke, hvad jeg lavede.
Vi legede og "sardines", hvor det er ligesom gemmeleg, men en person gemmer sig og finder man personen, skal man gemme sig sammen med dem indtil kun en går rundt. 

Om søndagen var Leslie og jeg til noget danse-show, hvilket var fantastisk, men vi måtte desværre ikke tage billeder

Bare lige for at vise, hvor sjovt vi har det til Young Life:
 Fra venstre: Mig, Faith som er Young Life leader (øverst) og Rachael som også er Young Life leader og spansk lærer på West Valley, Andrea fra Norge (øverst) og en eller anden dreng, jeg faktisk ikke kender haha
Fra venstre er det Andrea, mig, Jonathan og Noah. Nogle af mine rigtig gode venner!

Tirsdag den 22. oktober, da jeg kom i skole så jeg det her på mit skab, fordi det var den sidste uge til svømning, så vi fik alle en:
"Maria, 2013, Svøm og dive" og det danske flag. Følte mig speciel, når Cigne kunne dansk

Torsdag den 24. oktober tog Leslie og jeg til AFN (Alaska Federation of Natives) craft sale, hvor alt er lavet af indfødte fra Alaska eller deres efterkommere, fordi de er de eneste, der må bruge matrialer som hvalros elfenben og skind og pels fra dyrene og sælge det og det er alt sammen så flot (og dyrt)! Det var i år i Fairbanks og er kun i 3 dage en gang om året
 En parka, tror jeg den hedder, men en masse skind og pels fra dyr fra Alaska.
 Synes, at de er så søde!
 Søde små mukluks (støvlerne) øreringe og en Luna figur, som Leslie købte. Har fortrudt jeg ikke købte øreringene!

 Fortryder stadig, de kostede bare 35 dollars...
 Rigtige mukluks.
 Ved ikke hvad de hedder, men så kunne man gå ovenpå sneen uden at falde i. Smart ik?
 Smykker og diverse
 Puder og andet lavet af sæl pels
 Awesome dekorationer og masker
 Søde små pins men mor og datter og nogle med bedstemor
Små mukluks og mittens ornamenter

Om fredagen tog Leslie og jeg til noget Alaska Native dance til AFN (Alaska Federation of Natives), hvor jeg mødte Noah helt tilfældigt. Men det var nu meget cool, bare Alaska indfødte kom og dansede, som det var tradition for dem. Marisa kom senere på aften, fordi hun skulle noget inden. 
 Noah syntes lige at jeg skulle tage et billede af ham
 Se videoen, Noah skulle tage et billede af os, men det fungerede ikke rigtig. http://www.youtube.com/watch?v=C_wJbEGRPIg



 Marisa og jeg

 Katie Robinson og jeg til Young Life den samme uge som Halloween
 Så det er vores udklædninger. David blev rullet ind i tre toiletruller (som jeg holder i min hånd) og jeg skulle forestille at være en pirat
 Ja, det sner faktisk

Så den 31. oktober tog Leslie til Minnesota (tror jeg), så jeg er lige nu hos Kurzbard's, fordi der jo ikke er nogen kvinde i huset, så er på en prøve-uge, hvis man kan kalde det det. 
 Det var temperaturen på Halloween, da Anya (værtssøster) og Jenna (Anyas bedste veninde) og jeg var ude og gå Trick og Treat

 Fredag var jeg til et svømmestævne (regionals, det sidste før State, som er ligesom statsmesterskaberne), hvor jeg slog min rekord og lå nummer 11 i 50 freestyle med 32,07 sekunder. Lørdag var vi til stævne igen og jeg var kommet i B-finals og slog igen min rekord og kom ned på 31,53! Er helt vildt stolt af mig selv!

 Lørdag før stævnet var vi til shavingparty, fordi det er en tradition ikke at barbere ben gennem sæsonen og det vist gør dig hurtigere, så vi var nogle piger henne hos Cigne og snakkede, fik pandekager og barberede ben. 
 Maddi med West Valley pigernes pokal, fordi vi var den bedste skole i vores region
 Og mig!
 Hele West Valley pige holdet med pokaler. Jeg er i midten, nummer tre fra højre.


Har et par andre billeder, som jeg sætter op i morgen, fordi kl lige nu er halv 12 og jeg har brugt så lang tid på at loade billeder til det her indlæg at jeg rent faktisk har brugt de to eller tre sidste aftner på det. Men nu er det her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar