28. januar 2014

Chanukah og random stuff



Den 30. november tog David og jeg til en hockey kamp med Alaska Nanooks (vores hold) mod Michigan Tech Huskies. Vi fik billetterne af Cigne's far hvilket var super sødt af ham, men det var ret kedeligt. Vi var der i 20-30 minutter og smuttede så til en movie night hos Manisha (Cigne's bedste ven faktisk), men Cig var i Anchorage eller sådan noget. Jeg tror de så The Purge da David og jeg kom, så fik vi lidt at spise og lidt snacks og så så vi Room 205 (aka Kollegiet), så jeg følte mig lige lidt awesome, når der var noget de ikke forstod, selvom de havde lagt engelske stemmer på og sådan, men der var på et tidspunkt hvor der stod en tekst i filmen og den var ikke oversat, så der var jeg lige helten til det danske. Så kan vi danskere jo altid bruges ;)

Det var så min sidste morgen hos Swenson's, officielt. Og det er forresten solopgangen kl 10:14, da jeg tog billedet. Vildt, ik? Tænk på at den korteste dag havde 3 timer og 45 minutters sollys fra kl 11-14:45!

Det var så da jeg havde fået slæbt alle mine ting hen til Kurzbard's officielt. Så mange ting. Jeg kom altså kun med den kuffert på gulvet og sorte håndbagage oppe på sengen.

Den hvide isbjørn fik jeg af Katie og Cigne i lufthavnen, da jeg ankom - eller nærmere på lufthavnens parkeringsplads, fordi de var sent på den. Moosen (elgen) fik jeg af Cynthia efter hun havde været et eller andet sted henne, som jeg ikke kan huske, fordi hun mente at jeg manglede en pude, når jeg fløj så meget, fordi den er utrooolig blød, plus så er det også en lille taske.
Dagen efter, da jeg kom tilbage til skolen fra Rotary møde spurgte Cynthia, om jeg havde taget et billede af skolen endnu udefra, så det gjorde jeg lige. Det er hovedindgangen. 

Det er skolens "Wolfpack" til højre for hovedindgangen, når du står udenfor. De blev engang malet lilla af Lathrop skolen, vores rival skole, men det blev sent som vandalisme, eller hvad det hedder, fordi de har en sten til at gøre alt det på og Wolfpack'en er skolens symbol.

Chanuk(k)ah og Hanukkah - det kan staves på mange måder. Det foregik i år/sidste år (2013) fra den 27. november til og med den 4. december, så 8 dage og vi får en gave hver dag!
Den 3. december tog vi til en slags jødisk middag, der hed Miracle of Lights, fordi det var Chanukah.
Selfie til Miracle of Lights
Menorah, som skal repræsentere de 8 dage, som olien brændte, hvis I kender til historien om Makkabæerne. Man sætter lysene i fra venstre til højre. Den første dag af Chanukah er det 1 lys, den anden dag er det 2 osv. Når lysene er sat i skal de tændes fra højre til venstre med det midterste lys, også kaldet Shamash. 


Random spansk time, hvor Jacob fik en traditionel kjole på...
... og poserede foran hele klassen, så vi kunne tage billeder.


Da jeg opdaterede det her opslag var det tirsdag den 28. januar 2014. Men også den dag jeg er 170 inde i mit år og 170 dage tilbage! Halvvejs. Nu går det desværre bare ned ad bakke (som at der er færre dage til at jeg skal hjem, end jeg har været her) :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar